logo
html / flash
Waldorf Brno / 5W / 5. ročník
  • 1W
  • 2W
  • 3W
  • 4W
  • 5W
    • Ze života 5. třídy
    • 5. ročník
  • 6W
  • 7W
  • 8W
  • 9W
  • ABSOLVENTI

Vyhledávání

5. ročník

     Hlavním tématem v 5. třídě je Česká republika a střední Evropa především na základě poznání řek, u kterých se lidé usazovali, žáci se seznámí s jednotlivými krajinami, pojořími, městy v naší zemi. Dalším tématem je hospodářský zeměpis, jednotlivé produkty, se kterými se denně setkávají, země odkud pochází bavlna, čaj apod.

     V matematice se děti učí všechny početní operace se zlomky, s desetinnými čísly,základní rovinné útvary, závorky, převody jednotek
Výuka dějepisu má za úkol zprostředkovat žákovi obrazy a ideje o dějinných souvislostech vývoje lidstva.V centru pozornosti stojí život člověka, jeho postoj ke světu, způsob práce, či vynálezy, které proměnily tvář země a život lidí, základní dějepisné pojmy, hmotné a písemné prameny, kultury orientálních národů Indie, Iránu – Persie, Mezopotámie, Egypta a Řecka.
 
     V hodinách českého jazyka učitel vypráví příběhy ze starověké mytologi, děti se učí rozlišování prózy (pohádky, povídky, bajky, legendy, pověsti, báje), poezie (písně, říkanky, básně), dramata (loutkové hry, divadla), mluvnické kategorie - hra s osobou, číslem, časem sloves a s rodem a číslem jmen,psaní velkých písmen, podmětová a přísudková část věty, základ věty; určující člen větné dvojice, rozvíjení základní věty.

     Těžištěm výuky přírodopisu je v 5. ročníku botanika. Snahou je učit dítě vnímat rostlinu v čase. Rostlinou je vlastně celý proces - semeno, klíčení, růst, zrání i odumírání. Jedině tak je vlastně rostlina pochopena v celé říši, se svou vazbou na prostředí a roční doby. Rovina poznávání je tak na úrovni prožitkové, ne pouze pojmové. Obraznou a uměleckou formou přivádíme dítě k základním botanickým pojmům (kořen, stonek, list, květ, plod...).

     V epoše zeměpisu by měl žák pro sebe objevit skutečnost, že Země, vesmír, jsou neoddělitelná jednota, do které patří i on, a kterou chce dál poznávat. Z integrujícího charakteru předmětu potom vyplývá, že v jeho skladbě je mnoho témat, která se objevují v tradiční škole v jiných předmětech. Jde hlavně o okruhy učiva geologie, mineralogie, petrologie, dále témata zoologická a astronomická. Významnou úlohu mají přesahy z dějepisu a občanské nauky.

Waldorfská základní škola a mateřská škola Brno, Plovdivská 8, příspěvková organizace, e-mail: wskola@waldorf-brno.cz, Tel.: 511 118 311
Mapa webu | Graphic design: David Baránek & Zdena Hochmanová | Actimmy a.s. - powered by PAGE Pack
Veškerý obsah těchto stránek (v rámci domény http://www.waldorf-brno.cz) včetně použitého logotypu spadá pod autorské právo majitele stránek (Waldorfská základní škola a mateřská škola Brno). Kód stránek a systému, obsluhující stránky, spadá pod autorské právo společnosti Actimmy, a.s.

Všechny obrazové materiály (výtvarná díla, fotografie) použité v rámci stránek spadají pod autorské právo autora. Pakliže není uvedeno jméno autora, spadá pod autorské právo majitele stránek. Reprodukce těchto materiálů bez získání výslovného souhlasu držitele autorského práva je zakázána.

Není povoleno citovat pasáže či publikovat větší objem textu obsaženého na těchto stránkách bez předchozího písemného souhlasu vlastníka stránek.

Specifická grafická podoba stránek, která zahrnuje umístění grafiky, kombinace barev, velikostí a stylů písma spadá pod autorské právo a její neoprávněné přivlastňování je nezákonné.